onsdag 5 januari 2011

Mitt 2010

Året 2010 i bilder och filmer

Januari




Den 1 januari hämtade vi våran lilla älskling; Kurt.


Den 9 januari gjorde vi ultraljud i Umeå. Då kallade vi Olle för "lille Gunnar".:-)




Fredagen den 29 januari fick vi nycklarna till vårt fina hus. Vi flyttade in samma helg.:-) (Fast när vi flyttade in så var det snö och nästan 30 minusgrader och inte höst som på bilden.)



Februari

I februari målade vi om i köket. Så här såg det ut före.


Och så här såg det ut när det nästan var färdigt.


Den 20 februari hade vi konsert i Högalidskyrka i Stockholm tillsammans med Monica och Karl-Axel Dominique, Sussie Päivärinta, Peter Jezewski, Tone Norum med flera. Det är Sussies barn som ligger under flygeln.:-)


Det blev mycket skottning i februari. Jag försökte så gott det gick men Danne fick göra grovjobbet.



Mars



Den 3 mars fick vi titta in hos Olle.:-)





Vi fortsatte våran renovering. Här är hallen före.


Och efter.:-)


Före.




Och efter.




April



Husrenoveringen fortsatte. Den här gången var det matsalens tur.
Så här såg det ut den 10 april. (Efter-bilden kommer längre ner!)




Söndagen den 11 april fyllde jag 30 så dagen innan fick jag ett överraskningsparty. Tack alla för den bästa födelsedagen nånsin!:-)




Mitt frukost-fönster i april.


Den 17 april spelade vi i Ullångerskyrka. Kul!:-)





Maj



Mitt frukost-fönster i maj. Det har hänt massor!:-)



Det är äntligen vår!


Vi köpte våran åkgräsklippare som redan nu gått många mil.:-)


Den 27 maj fyllde Lovisa 5 år. Det firades förstås med en Hello Kitty-tårta.:-)


Den 30 maj var vår Sarek-kollega Stinas 40-årsfest. En fest fylld med musik och skratt. Underbart!:-) I det här klippet ser vi från vänster Jens Engelbrecht på gitarr, min älskling Danne Sjöberg på fiol och Micke Blum på sång.




Juni



I början av juni kom blivande farfar och bonusfarfar och hälsade på.



Vi fällde granen som stod läskigt nära huset.


Den 12 juni hade jag min sista konsert för sommaren.

Midsommarafton firades med sill och potatis och mina Midsommarsushi.
Den 27 juni åkte vi till Junsele Djurpark.


Juli


Den 5 juli hämtade vi våran nya bil.



Samma månad så målade vi om i vårat sovrum. Före.



Efter. Sååå snyggt!


Vi köpte ny säng.


Och vi köpte ny säng till "lille Gunnar" oxå. Här står den bäddad och klar i väntan på den lille.




Augusti


Så kom han tillslut våran lilla Olle. Den 2 augusti, på beräknat datum, föddes han.:-)


Finast.


Coolast.


Och tröttast.:-)


Stolta föräldrar!



Stolt storasyster.


Stolt storebror.

Stolt mormor.

Stolt morfar.

Och en mycket stolt farfar.:-)




September


Vardagsrummet blev färdigt. Ny soffa...





...och nya fåtöljer.



Trebarnschocken var ett faktum. Mammas älskade finisar!:-)



Lillkillen växer.:-)





Den 27 firade vi ett år som förlovade. Älsklingen hade fixat biljetter till Elton John-konserten i Göteborg!:-)





Oktober


Den 2 oktober firade vi Loa som fyllde 3 år.




Den 31 oktober firade vi, som alltid i våran familj, Halloween.
Med massa spindelväv, överalllt!:-)




Det var t.o.m. spindelväv i maten!;-)




Den tjockaste sötisen ever!:-D




November


På Allhelgona tände vi ljus i minneslunden för alla vi saknar.
(Hahaha, alla ljus är inte våra!:-) )





Det sista renoveringsprojektet på mycket länge satte igång. Väggarna i trappen och hallen uppe skulle målas. Vi lejde bort det eftersom vi varken hade tid, ork eller redskap för att göra det själva.

Och så här fint blev det!:-)




Den 13 november var det begravning av min bonuspappas mamma, Märta. Fint, fridfullt och stillsamt. Men ändå många skratt under begravningsfikat.



Den 14 november (dagen efter) var en betydligt gladare dag. Bonuspappa Pers 50-årsfest! Vi hade så jäkla roligt!:-)





Gammel-mormor kom på besök.



Den första snön som låg kvar kom.



December




Den 4 december var dagen då jag äntligen skulle få se min stora idol igen! Så här såg det ut när han körde "Rocket man". Tyvärr är det dålig kvalité på det här klippet men det var det enda jag kunde ladda upp här på bloggen. Om du är vän med mig på Facebook så kan du se en bättre och längre video där, när jag väl lägger upp den.;-)



Den 7 december hade min bror Johan och hans flickvän Sandra varit tillsammans i 7 år. Det firade vi med att spela Laserdome och andra roliga saker på Area 1. Sjukt kul!



Dan före Lucia hade vi pepparkaksbak.:-)



I väntan på tomten. Min son Loa och min lillasyster Anna-Maria = Bästisar!:-)


Julbord. Hela familjen precis där jag vill ha dom; under ett och samma tak!:-)


Nyårsmiddag. Gissa om det var gott!




Det var mitt år. Det har gått otroligt snabbt och hänt otroligt mycket!
Jag älskar vårat liv!:-)
Tänk, nästa nyår kommer vi ha en som är över 1 år, en annan som är 4 år och en tredje som är 6,5. Helt sjukt vad stora barn vi kommer ha då!:-)
Jag längtar, men jag vill uppleva varje sekund innan dess, utan snabbspolning.
Gott Nytt År!:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar