tisdag 11 januari 2011

Vår bästa tid är nu

Mina finisar har äntligen kommit tillbaka. Dom sov hos sin pappa inatt. Nu stannar dom hos oss i två dagar sen åker dom till sin pappa en hel vecka. Men efter det så ska dom ju vara hos oss en hel vecka. Det är välbehövligt att få en liten paus men en vecka är så lång tid utan dom. Som tur är så går tiden fort!

Det märks att dom börjar bli stora. Iaf Lovisa.
Igår ropade hon på mig uppifrån toan att hon hade bajsat. När jag kom upp för att torka henne satt hon och läste Sköna hem. Hon slog ihop tidningen och sa: "Det finns så himla mycket fint i den där!"
Jag fick hålla mig för skratt.:-) Liten nog för att bli torkad, stor nog för att förstå en inredningstidning. Jag älskar åldern hon är i nu! Vi kan ha djupa samtal. På hennes nivå men ändå djupa. Det är kul att höra hennes tankar och uppfattning om saker.

Loa försöker berätta saker men man förstår bara hälften av vad han berättar. Men det han säger är hysteriskt roligt att lyssna på.:-)

Längtar tills Olle börjar prata men först ska jag njuta av tiden som är nu.
"Vår bästa tid är nu, dadadadadada dadadadaaaaa..." (sjunger) :-)

Loas favoritfilmer just nu är "tomtarna och trollarna" som han säger och "tåget". Det betyder "Trolltyg i tomteskogen" och "Polar expressen".:-)

Nu håller lillgubben på att somna. Läggdags tror jag.:-)

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar