måndag 10 januari 2011

Big no no!

Trodde aldrig att det kunde hända mig. Jag har alltid kunnat somna hur pigg jag än varit så har jag alltid kunnat somna bara jag blundat och väntat.
Men natten till lördag så kunde jag inte somna.
Jag försökte verkligen! Men det gick inte! Jag blundade och väntade, men icke...
Plötsligt var det morgon och barnen vaknade, jag hade fortfarande inte somnat.

Även om jag kan ha svårt att somna så brukar jag iaf få sova några timmar. Men nu var det NOLL timmar. Det var bland det värsta jag varit med om. Jag var så otroligt trött men jag kunde inte somna!

Fick nästan panik. Jag visste ju att jag skulle kliva upp snart och åka till Frank Ådahl för att lägga sång i hans studio.
Danne lugnade mig och sa att om jag kände att jag klarade av det så skulle jag åka dit. Men det fanns inte en chans! Jag var så trött. Hade jag tagit bilen och kört iväg så hade jag somnat vid ratten.
Men då ringer du Frank och frågar om ni kan ta det en annan dag, sa Danne.
Sagt och gjort. Ringde Frank och det var inga problem. Vi flyttade fram inspelningen till idag istället.

Efter några timmar kunde jag äntligen somna. Men sov bara ca en timme.

Jag fattar inte hur jag kunnat ligga vaken en hel natt! Helt sjukt!
Men jag tror att en av orsakerna var att jag lyssnade igenom låtarna det sista jag gjorde innan jag gick och lade mig. Big no no!
Innan man går och lägger sig ska man varva ner, inte lära sig en ny stämma! Det vet jag nu.

Har fortfarande inte riktigt återhämtat mig, är fortfarande trött. Ikväll blir det natti tidigt!

Have a nice day! I know I will.:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar